Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAoki, Elaine
InstitutionWashington Office of the State Superintendent of Public Instruction, Olympia.
Titel"Turning the Page"/The Appropriate Use of Asian American Children's Literature in the Classroom.
Quelle(1981), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Bibliografie; Annotated Bibliographies; Asian Americans; Attitude Change; Books; Childhood Attitudes; Childrens Literature; Elementary Education; Ethnic Bias; Ethnic Stereotypes; Language Arts; Multicultural Education; Reading Aloud to Others; Reading Instruction; Reading Material Selection; Reading Materials
AbstractIntended for reading and language arts teachers of multiethnic classes, this report discusses the use of children's literature featuring Asian American characters and how these books can have a negative or positive influence on attitudes toward and of ethnic groups. The first part discusses the importance of presenting Asian American children's literature appropriately and how misuse can have a damaging effect on children of Asian descent. This section also reviews studies that show how exposure to ethnic literature can influence attitudes positively or negatively and presents guidelines for evaluating Asian American children's books. The second section is an annotated list of 12 recommended Asian American children's books. The third section presents ideas and strategies for teaching Asian American folktales, playing with language sounds, comparing cross-cultural experiences, examining history, and experiencing Asian American history through role playing. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: